Reluarea activitătilor stomatologice

Cabinetul stomatologic Essentialdent isi reia activitatea

Din 15 Mai 2020 starea de urgenta este inlocuita cu cea de alerta si este posibila reluarea activitatilor stomatologice in conditiile ajustarii corespunzatoare a masurilor de prevenire si limitare a raspandirii infectiei cu COVID-19.Cabinet Stomatologic Essentialdent - redeschidere

Corpul profesional al medicilor stomatologici (Colegiului Medicilor Stomatologi din Romania) a emis ordinul 26 din 05.05.2020, ordin ce cuprinde o serie de masuri si recomandari privind activitatile de stomatologie. Aceste recomandari au impact direct fata de modalitatile de asigurare a serviciilor stomatologice,fata de personalul medical, cat si fata de dumneavoastra ca pacienti.

Recomandarile CMSR au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 401/15.V.2020. Tot aici a fost publicat si ordinul Ministerului Sanatatii (nr. 828/15.V.2020) care contine un set minim de masuri cu caracter obligatoriu.

Pe baza recomandarilor si al cerintelor, respectiv  pentru minimizarea riscurilor de imbolnavire, cabinetul nostru a luat o serie de masuri si a adoptat noi proceduri de lucru.

Va prezentam mai jos in mod sumar masurile si procedurile pe care personalul nostru le va asigura, respectiv pasii ce trebuie urmati de dvs. in calitate de pacient.

Ce pasi trebuie urmati de pacienti?

  1. Sunati pentru programare[1];
  2. Nu intarziati, iar in cazul in care ajungeti mai devreme va rugam sa asteptati afara;
  3. Veniti neinsotit; va fi permis un singur insotitor in cazul persoanelor care nu se pot prezenta singure (copii, batrani etc.);
  4. Folositi inainte de intrare in cabinet covorasul/presul imbibat cu dezinfectant pe baza de clor;
  5. La intrarea in cabinet se va realiza triajul[2] epidemiologic:
    1. Vi se va lua temperatura;
    2. Veti completa si semna chestionarele epidemiologice (acestea pot fi consultate aici);
  6. Dezinfectati-va mainile utilizand gelul dezinfectant pus la dispozitie de catre cabinetul nostru;
  7. Foliati-va incaltamintea in botosi de unica folosinta pusi la dispozitie de catre cabinetul nostru;
  8. Puneti-va masca (daca nu aveti va vom asigura noi o masca de unica folosinta);
  9. Puneti-va protectie pentru par (boneta) pusa la dispozitie de catre cabinetul nostru;
  10. Obiectele personale se vor pune in sac de protectie asigurat de catre cabinetul nostru; veniti cu cat mai putine obiecte personale (geaca, geanta, telefon);
  11. Va veti aseza pe scaunul stomatologic si veti clati cavitatea bucala conform instructiunilor personalului medical;
  12. Dupa realizarea interventiei, veti clati gura si va veti pune masca de unica folosinta
  13. Veti realiza plata cu card bancar (se vor utiliza accesorii de unica folosinta pentru apasarea tastelor de pe aparatul de plata; acestea sunt asigurate de catre cabinetul nostru);
  14. Puneti la cos boneta si botosii;
  15. Dezinfectati-va mainile;

Mai jos va prezentam un material video cu titlu orientativ ce include majoritatea pasilor prezentati mai sus.

Care sunt masurile, dotarile si procedurile cabinetului?

Pentru reluarea activitatilor stomatologice, Personalul medical va utiliza urmatorul echipament de protectie:

  1. masca de protectie respiratorie tip KN95/FFP2/FFP3
  2. combinezon impermeabil de unica folosinta sau halat chirurgical cu maneci lungi impermeabil nesteril + botosi de protectie de unica folosinta;
  3. manusi nesterile de unica folosinta;
  4. capelina/ boneta impermeabila de unica folosinta;
  5. ochelari de protectie sau viziera de protectie (scut facial).

Proceduri si masuri suplimentare asigurate de catre cabinet:

  1. asigurarea unui interval de 20 de minute intre pacienti pentru dezinfectia, aerisirea si pregatirea cabinetului pentru urmatorul pacient;
  2. utilizarea lampa bactericida UVC pentru dezinfectie intre pacienti;
  3. utilizarea permanenta a difuzoarelor cu uleiuri esentiale cu caracteristici antimicrobiene;

  1. utilizare permanenta purificator de aer cu filtru HEPA;
  2. asigurarea de materiale de protectie de unica folosinta pentru pacienti: botosi, masca, boneta, halat[3];
  3. in cazul folosirii instrumentarului rotativ (exp. turbina), se va utiliza sistemul de izolare cu diga;

  1. informarea pacientilor cu privire la noile reguli privind procedurile adoptate;
  2. afisarea masurilor si a procedurilor de protectie la intrarea in cabinetul stomatologic, inclusiv a masurilor de distantare sociala pentru a fi siguri ca toti pacientii care intra in cabinet le respecta;
  3. indepartarea revistelor, jucariilor, telecomanda TV si a altor obiecte ce nu sunt necesare pentru serviciul stomatologic, care pot fi atinse de catre pacienti sau personalul medical si care sunt dificil de dezinfectat;
  4. utilizarea de protectii din plastic pentru tastatura calculator, si alte aparate electronice (exp. POS plata);
  5. asigurarea de covoras imbibat cu dezinfectant pe baza de clor;

Toate aceste masuri si proceduri  sunt gandite pentru siguranta pacientilor, a personalului medicali si a celor din jur. Stomatologia este prin natura serviciilor asigurate specialitate medicala cu risc ridicat privind posibilitate de raspandire a COVID-9.

Din acest motiv, precum si pentru alinierea cu prevederile legale si recomandarile de specialitate am introdus toate cele mentionate anterior cu consecinta  cresterii tarifelor ce le practicam in mod uzual.

Intrucat autoritatile nu asigura cu titlu gratuit nici una din dotarile suplimentare necesare, suntem nevoiti sa introducem majoritar aceste costuri catre pacient; vom practica marja 0 pentru toate aceste consumabile de unica folosinta si vom incerca optimizarea serviciilor pentru minimizarea costurilor catre dvs (consultatii telefonice, servicii multiple intr-o singura sedinta).

Cele mentionate in acest articol sunt in concordanta cu prevederile legale si recomandarile CMSR la data de 05.05.2020; le vom actualiza periodic in functie de evolutia masurilor impuse de catre autoritati.

De asemenea costurile suplimentare pentru reluarea activitatilor stomatologice se vor actualiza corespunzator – acestea vor fi comunicate catre dumneavoastra la momentul programarii (estimarile noastre curente bazate pe preturile si disponibilitatea actuala[4] a echipamentelor de unica folosinta, se afla la o valoare cuprinsa intre 50 si 100 de lei/per pacient/per sedinta).

[1] vom realiza si un triaj telefonic prin identificarea eventualelor semen clinice ale infectiei cu SARS-CoV-2 (tuse, febra, dureri in gat, dificultati de respiratie), precum si pe riscul de a fi infectat

[2] *daca temperatura este mai mare de 37,3 grade Celsius accesul in cabinet nu este permis

**In cazul suspiciunii de Coronavirus, veti fi indrumat catre UPU

[3] Halat de unica folosinta se utilizeaza doar pentru situatii speciale  

[4] La data de 17.05.2020

Acest articol a fost publicat în General.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *